Klant: Bavaria, Bavaria 0.0%
Locatie: OVVO-Amsterdam
Merkactivatie is de kunst om consumentenacties te stimuleren via merkinteractie en -ervaringen. Eenvoudig gezegd is het belangrijkste doel van dit soort campagnes om consumenten actie te laten ondernemen. Het gaat over het via ervaringen tot leven brengen van merken en emotionele verbinding voor de lange termijn te creëren.
Traditioneel is merkactivatie noodzakelijk om consumenten kennis te laten maken met nieuwe producten en om de bekendheid van een merk te vergroten.
De loyale leden van OVVO vallen binnen de doelgroep van Bavaria. Maar sport en alcohol zijn geen traditionele combinatie. Daarom vallen de doelen van Bavaria’s 0,0% alcohol en OVVO-Amsterdam goed samen. We hebben OVVO-Amsterdam centraal gesteld door de vraag te stellen wat ze nodig hadden voor het komende honkbalseizoen en dit om te zetten naar een Maatwerk POS-item voor Bavaria.
Bij de ingang van de vereniging/kantine hebben we gekozen voor de meest zichtbare vorm van 0.0% merkzichtbaarheid van Bavaria. Omdat de kantine veel ramen heeft, kan het binnen erg heet worden. Een geweldige entree en een handig zonnescherm geïntegreerd in een Maatwerk POS item was de oplossing!
Het hele project en de roll-out pasten perfect binnen het vooraf gedefinieerde budget van de accountmanager van Bavaria.